בטח נתקלתם לא פעם בקמפיין המרות בפייסבוק כשלכאורה נראה שהכל בו נעשה נכון?
לתופעה יש כמה סיבות, העיקרית בקמפיין המרות היא למעשה חוסר מידע של פייסבוק
לאתר את הגולשים שימירו.

מה הסיבה שקמפיין לא ממריא?
אם להוריד תקלות טכניות, מצד המערכת שמתרחשות מדי פעם.
קמפיין תקוע מתנהג באופן שמודעה לא נחשפת לקהל, אין –  Reach
עקב כך לא מוציאים כסף מהתקציב שנקבע וכמובן אין תוצאות.
לפייסבוק יש אלגוריתם "ביצוע" משל עצמו שמתנהג כמו כדור שלג.
במידה והאלגוריתם מזהה אינטרקציה של גולשים עם מודעה הוא מזהה רלוונטיות
וחושף את המודעה לקהל המפולח באופן מתגבר, מה שגורם למיצוי התקציב.
וכשהוא לא מזהה את הקהל, הקמפיין לא ממריא.

המסקנה הראשונה היא שקמפיין טוב חייב קודם להיות מפולח לקהל רלוונטי שיש לו את הסיכוי
לבצע מעורבות עם המודעה, שזה כולל הקלקות, לייקים, תגובות.

לדוגמא, צלם אירועים, חייב לטרגט קהל שיש סיכוי שהוא מחפש כרגע צלם לאירוע.
קהלים של מאורסים, מתעניינים בשמלות כלה, אחרי לידה (ברית) וכו…

אבל מה קורה אם הכל נעשה בצורה מדוייקת ובקמפיין המרות שלכם, לא מגיעים ל-Reach סביר?
לא "מתבזבז" תקציב ובעצם הקמפיין "תקוע".

הפתרון הרווח הוא להעתיק את הקמפיין ולפתוח חדש
אם זה עובד לכם? לכו על זה, אבל זו בטח לא הסיבה שקמפיין נתקע.

איך עובד קמפיין המרות?
כפי שניתן לראות בתרשים
בהתאם לפילוח שלנו ולתקציב הקהל המסומן בכחול פוטנציאלית יחשף למודעה.
חלקו (בירוק) יקליק על המודעה ויגיע דף נחיתה וחלק קטן יותר (באדום) ימלא פרטים ויגיע לדף תודה.
כמובן ככל שיגיעו יותר גולשים לדף תודה יחס ההמרה שלנו גבוה יותר.

וחזרה לקמפיין התקוע
כשאנחנו מקימים קמפיין המרות אחרי שהטמענו כמובן פיקסל המרה בדף תודה.
חשוב לציין שלקהל האדום בתרשים (שהמיר) יש מאפיין מסויים שמייחד אותו, זה יכול להיות גיל
תחומי עניין, מצב משפחתי וכו…
למעשה אנחנו מבקשים מפייסבוק, תאתר לי את הקהל האדום שהוא הממיר מתוך הקהל הכחול.
באופטימיזציה של ההגשה כמובן בחרנו מצב של המרות.

האלגוריתם מנסה לאתר את הקהל המתבקש, אבל בפועל כשקמפיין רק התחיל את הפעילות שלו ולא היו לנו מספיק ממירים, האלגוריתם לא מצליח לאתר את הקהל האדום מתוך הכחול.
וזאת הסיבה למעשה לכך שהקמפיין לא "מתרומם"
לא הגדלת הביד ולא הגדלת התקציב יעזרו, ולשיטתי, גם לא העתקה של הקמפיין והפעלתו מחדש.

מה בעצם ניתן לעשות?
צריך לשנות את הבקשה מפייסבוק, ולדרוש, במקום לחפש גולשים ממירים פוטנציאלים (אדומים).
אנחנו נבקש  גולשים שהם מקליקים על מודעות. (קליקרים).
בפועל מה שצריך לעשות זה לשנות את האופטימיזציה להגשה.
במקום המרות, לקליקים.


באופן הזה יש אולי בזבוז תקציב מסויים אבל זה מניע את הקמפיין.
במידה וההצעה שלכם אטרקטיבית סביר להניח שיהיו מבין המקליקים לא מעט ממירים.
אחרי שצברתם מספר סביר של ממירים, יש לפייסבוק כבר את החתך המאפיין של האוכלוסיה (האדומה) שממירה, מכאן ניתן להחזיר את האופטימיזציה להגשה להמרות.

בהצלחה

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *