במידה ותקיימו שיחה עם מנהל קמפיין
אחת השאלות הראשונות שתשאלו על ידו היא, "מה התקציב שלכם?"
זאת באמת שאלה מאוד פשוטה עם תשובה קצת יותר מורכבת

לפרסום יש הרבה מטרות:

  • יצאתם עם מוצר חדש ואתם רוצים לחשוף אותו לשוק
  • רוצים לחשוף אתר חדש
  • מעוניינים לחזק מותג
  • יש לכם חנות אינטרנטית ואתם מעוניינים למכור את המוצרים
  • אתם מוכרים שירות או מוצר כלשהו  ומעוניינים לאסוף מתעניינים (לידים)
  • אתם רוצים להגדיל את רשימת התפוצה שלכם (מיילים של לקוחות)

    כמובן שלכל סוג קמפיין יש את התקציב שמיועד לו לפי מטרתו
    תקציב שנגזר מכמה גורמים.
    השאלה היא כמה תקציב?

ננסה לעשות  – reverse engineering (הנדסה הפוכה) ולהבין מה המשמעות של תקציב
ואיך הוא משפיע על נפח העסק שלכם.

ניקח עסק שישמש להמחשה: קליניקה לטיפולים אסתטיים.
בעלת העסק מעוניינת בלקוחות המתעניינים בשירות שהקליניקה מציעה.
לשם כך הקליניקה מקימה דף נחיתה או אתר.
באמצעות קמפיין ממומן יגיעו גולשים אל הדף שם תהייה הצעה לסדרת טיפולים
והגולשים שמביעים התעניינות  ימלאו את הפרטים שלהם ע"ג טופס המכיל שדות
כמו: שם, כתובת מייל ומספר טלפון.
לאחר שהפרטים נקלטים נציג מהקליניקה יתקשר על מנת לקבוע תאריך להתחלת הטיפול, במידה ויש הסכמה? עסקה נסגרת.

כעת ננסה לפרק את התהליך לגורמים. (תהיה פה קצת מתמטיקה, לא להיבהל)
כשבעל עסק מקים קמפיין, לדוגמא ברשת החיפוש של גוגל.
הוא בעצם מבקש מגוגל שכשגולש שיחפש את הביטוי  "טיפולי פנים" (לדוגמא) תופיע מודעה של העסק
כמודעה בתוצאות החיפוש של גוגל ( בראש העמוד או בחלקו התחתון)
עצם ההופעה עדיין לא משולמת אלא רק בתנאי שגולש מקליק על המודעה.
תשלום על פי "הקלקות"  זה המודל.
כמה משלם העסק בעבור ההקלקה על המודעה? זה תלוי בכמות העסקים שמתחרים בעבור  הביטוי
"טיפולי פנים"

התמחור נעשה באמצעות מכירה פומבית בין עסקים,זה נעשה בעשיריות שניה ועל פי אלגוריתמים שגוגל פיתחו.
ככל שיש יותר מתחרים ככה המחיר לקליק יהיה גבוה יותר.

נחזור להסבר
ניקח מצב אופטימלי ונעגל מחירים לצורך החישוב
נניח והקלקה על מודעה עולה 1 שקל –  מישהו חיפש "טיפולי פנים" המודעה של העסק הופיעה
הגולש הקליק עליה, העסק משלם לגוגל 1 שקל.
נניח ו-500 איש חיפשו את המחרוזת "טיפולי פנים" ביום
ורק 100 הקליקו, זה בעצם אומר ש-100 איש הגיעו לאתר שלנו בעקבות המודעה ושילמנו על זה 100 שקלים (1 שקל כפול 100 קליקים) .

כמה לדעתכם מה-100 אנשים שהגיעו לאתר מילאו את הפרטים בפועל?
ניתן הנחה הכי אופטימית ונגיד שעשרה אחוז (בפועל זה נע סביב 3-7 אחוז)
כלומר מתוך המאה אנשים  רק עשרה מילאו את הפרטים שזה אומר בעצם שכל ממלא טופס עולה לנו עשרה שקלים.
מתוך הכלל הזה אנחנו יכולים להסיק מה התקציב שאנחנו מבקשים ו למשך החודש הקרוב-אם נרצה 50 פונים שמילאו פרטים וכל פונה עולה לנו 10 שקלים ידרשו לכך 5000 ש"ח

לזה תוסיפו את עמלת המנהל קמפיין (ניתן לקרוא על כך בפוסט הבא)

שימו לב שיש לא מעט משתנים שתורמים למחיר הליד
ובעולם עסקי שהולך ונהייה תחרותי המחיר לקליק הולך ומאמיר
מחירים נעים בהתאם לתחרות בין שקל לקליק ויכולים  להגיע ל-50 שקלים  לקליק (בתחומים כמו עורכי דין לגירושין או רשלנות רפואית)

לא דיברנו פה על פלטפורמות מקבילות כמו פייסבוק והאינטגרציה בין גוגל לפייסבוק ועוד פלטפורמות פרסום שעולות גם הן ועשויות להיכלל בעוגת התקציב, קחו את זה בחשבון

רוצים לדעת כמה להשקיע בקמפיין? לא בטוחים מה הפלטפורמה המתאימה לכם?
בטח יש משהו שאנחנו יכולים לעזור לכם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *