מרגישים שמחירי הפרסום הולכים ומתייקרים בפייסבוק?
יש כמה סיבות לכך, אני אציג כאן תובנה אחת שלי

תזכורת קלה
בפייסבוק אנחנו מפרסמים מודעות לקהלים שאנחנו מטרגטים
ובעצם התשלום לפייסבוק הוא פועל יוצא של הזכות לפרסם לקהל מסוים תוכן
מודעה, וידאו…וכו…
לדוגמא, בחרתי קהל של נשים בין הגילאים 25-35  בתל אביב באזור המרכז
אני בעצם אשלם על פי תקציב יומי לקהל שייחשף  למודעה.
ונניח שמתחרה שלי מטרגט לאותו קהל, אנחנו "נלחמים" על הזכות להציג לקהל הזה.
מכוון שהפיד מוגבל לאותו קהל שאמור לראות בעיקר פוסטים של חברים
המיקום נהייה צפוף והמחיר עולה בהתאם.

לפוסט הזה אין פאנץ' אלא הצגת מציאות שהיא האבולוציה של הפרסום מזווית קצת אחרת
והכוונה על תחרות בפלטפורמה שהמוטו שלה, כל אחד יכול.

ובהרחבה
פייסבוק (גם גוגל) בעצם נותנת גישה לפרסום לכל מי שיש לו פרופיל
וכרטיס אשראי. פשוט, פותחים חשבון מפרסם מכאן הכול אפשרי, רק תשלמו על זה.
וכולם יודעים שיש כמה רמות של דיוק ומקצוענות בפרסום
יש עסקים שלוקחים סוכנות או מנהל קמפיינים, יש לזה עלות, ריטיינר חודשי.
מה לעיתים הופך את כל העניין ללא כדאי. (או כן, תלוי את מי שואלים)
קשה לשלם 1500 ₪ ריטיינר למנהל קמפיינים בזמן שאתה מקציב 1000 ₪ כתקציב פרסום חודשי.
אין לי נתונים מוסמכים אבל אני מאמין שהזנב הארוך של מפרסמים עצמאים "עוברי אורח" שמנסים בכוחות עצמם לפרסם מוצאים סך כללי של כסף לא פחות מסוכנויות שמנהלות קמפיינים בסכומים גדולים יותר
והאקוסיסטם של הפרסום בפייסבוק מורכב ממפרסמים ברמות שונות.
מהעסק שמפרסם בעצמו עם ידע ורמת תפעול וטכניקה נמוכה ועד מנהלי קמפיינים מקצועיים מאוד
בעלי הכשרה וניסיון רב.

אגב, אני לא מתלונן על המנעד הזה, זה לגיטימי בשוק חופשי ובכלכלה חופשית
אבל יש לזה מחיר לא קטן לפעול בתוך האוקיינוס הזה.

בואו ניקח מקרה שלא מבוסס על מקרה אמיתי אבל מבוסס על מציאות יום יומית 🙂
נניח שסוכנות -X מנהלת קמפיין ממוקד לנשים בלבד בין הגילאים 22-35 לעסק בתל אביב
במיקומים מדויקים של פיד, בר ימני ואינסטגרם כמובן שעוד כמה פרמטרי מיקוד מפולחים יותר.
וסוכנות -Y ממקדת לחנות און ליין לנשים בני אותו טווח גילאים בכל הארץ
גם בפיד בר ימני ואינסטגרם בדומה לסוכנות -X.
שתי הסוכנויות יודעות את מלאכת הטרגוט בצורה האופטימלית על מנת לא לחשוף את המודעה
לקהלים לא רלוונטיים ובמיקומים לא ממירים (לשיטתם).
לשתי הסוכנויות מצטרפים לתחרות עוד 50 משווקים שהם בעלי עסקים שמשווקים את עצמם
ומכוון שהם לא בקיאים ברזי הפרסום (לא כולם, בסדר) הם מטרגטים באופן עיוור את כל ישראל, כל הגלאים ותופסים בעצמם מיקום טרגוט שמתחרה בסוכנויות. (הגזמתי קצת אבל הבנתם)
מה שמעלה את המחיר על הקהלים הללו באופן ישיר ומכאן את מחירי הפרסום.
כשהאבסורד שיתכן מאוד שהם לא מתחרים בכלל על אותה נישה.

 

אני לא נכנס לתוצאות הקמפיינים וכמה הם מספקים את יוצריהם.
רק יש לקחת בחשבון שמנהל קמפיינים שלא מצמצם ומדייק את הטרגוט שלו "תופש" בעצם קהל לא רלוונטי ומתחרה עם מפרסם אחר ויוצר תחרות לא פשוטה שהתוצאה שלה היא עליית מחירים.

כמו שציינתי קודם אין לפוסט הזה פאנץ'
רק זווית אחרת לעוד סיבה לעליית מחירי הפרסום.
במי זה פוגע? בכולנו
למי זה טוב? למארק צוקרברג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *